30.6.2010

Kahvimitta

Nyt on avauduttava. Olen tässä surffaillessa lueskellut aina aika ajoin, että Moccamasterin käyttäjät laittavat usein yhden mitallisen kahvia kahta kuppia vettä kohden. Olen ajatellut, että kyseessä on jokin heikon ihmisen lantraustyyli, koska luonnollisestikin olen ajatellut mitan vastaavan kupillista. Itse olen aina käyttänyt noin mitta/kuppi tyyliä Moccamasterissa. Tarkemmin mittakaava seuraavanlainen:

Mitta / kuppi
2 / 2
3 / 3
3,5 / 4
4,5 / 5
5 / 6
7 / 8
7,5 / 9

No tänään katsoin Moccamasterin sivuilta ja siellähän suositeltiin 1 / 2 -suhdetta. Mitä kuraa! Ei mikään ihmekään, jos ihmiset valittavat kahvistaan. Toinen luonnollinen syy on tietenkin tämä Juhla Mokkailu, eihän sitä ole tarkoitettu ihmisen juotavaksi!

Moccamaster on nyt ensimmäisen kerran pettänyt odotukseni. Tämä varmaan selittää miksi aina kun olen yrittänyt keittää 10 kupillista, vesi tulee ylitse. 9 kupillista on ehdoton maksimi, jos ei halua siivota keittiösssä. Olin jo palauttamassa keitintäni pari vuotta sitten kun se ekan kerran sotki keittiöni.

Ilman kahvia on parempi kuin laiha kahvi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti